SÖK
GENVÄGAR
Kategorier
Kontakta Oss
GENVÄGAR
Länk för att lämna in ditt telefonnummer till passersystemet: Klickbar länk
Frågor kring passersystemet? Kontakta kansliet.
Besök och hemleverans.
Den som besöker dig kan ringa till dig från porttelefonen vid entrédörren genom att söka ditt namn i porttelefonen alternativt att ringa ditt direktnummer enligt nedan. Du öppnar entrédörren genom att trycka på siffran 5 på din telefon efter att du svarat på samtalet.
Fyrsiffrig kod till entrédörren.
Dessa kommer att stängas av på utsatt datum enligt information som delats ut till varje hushåll. Företagen som delar ut post och morgontidning använder inte kod för att öppna våra entrédörrar.
Tvättstuga och soprum.
Samma passerbricka till alla portar även till tvättstuga och soprum.
Den vanliga nyckeln som fungerar i entrédörren.
Den kommer att fortsätta fungera och den måste du även ha till balkong- och förrådsdörr.
Borttappad passerbricka.
Kontakta kansliet så att vi kan spärra den borttappade passerbrickan.
Beställa ny eller extra passerbricka.
Kontakta kansliet så hjälper vi dig.
Flytta.
Lämna passerbrickor och nycklar till den nya bostadsrättsägaren.
Strömavbrott.
Det finns batteribackup för passersystemet.
Föreningens TV-leverantör är från den 10 november 2015 Com Hem.
Kostnaden för Gruppavtal Digitalt grundutbud är inkluderad i månadsavgiften för varje lägenhet.
Felanmälan av TV görs direkt till Com Hem på tel: 90 222
Vardagar: 08:00 – 19:00
Lördag och söndag: 09:00 – 15:00
Helgdagar: 09:00 – 15:00
Den 8:e septemeber 2020 slutar Com Hem att sända analoga kanaler.
För de digitala kanalerna krävs en digital-tv-box eller CA-modul (inklusive programkort). Denna kan du kan kostnadsfritt beställa från Com Hem.
Det digitala basutbudet innehåller följande 18 kanaler:
SVT1 (Även HD)
SVT2 (Även HD)
SVT24 (Även HD)
SVT Barn (Även HD)
Kunskapskanalen (Även HD)
TV3
TV4 (Även HD)
Kanal 5
TV6
Sjuan
TV8
Kanal 9
TV10
Kanal 11
TV12
TLC
FOX
Axess TV
SVT R
ATG Live
TV Finland
Lokal-TV
Com Hem har en tjänst som möjliggör att alla i föreningen kan se tv i sin smartphone och tablet.
https://www.comhem.se/kundservice/tv-och-play/com-hem-play-tv-var-du-vill
BRF Tellusborgshus har ett eget nätverk mellan samtliga hus. Vi kan därför erbjuda våra medlemmar mycket goda uppkopplingsmöjligheter mot Internet.
Detta ingår i tjänsten:
Anslutning till lägenheter aktiveras automatiskt men är du intresserad av andra tjänster eller snabbare bredband kontakta Stockholm Stadsnät på 08-5012 20 10 eller support@stosn.se
Föreningen har ett eget nätverk anslutet till Stokab. Vi kan därför erbjuda våra medlemmar mycket goda uppkopplingsmöjligheter mot internet. Bredbandsavgiften ingår i månadsavgiften. Om du upplevar problem med internet, kontakta Stockholms Stadsnät, se kontaktinformation här: https://www.stockholmsstadsnat.se/kundtjanst/.
Avlämningspunkten finns ovanför din ytterdörr.